21.02.2009

Fight Club

Az önce hayatımda ilk ve umuyorum son kez Fight Club ı izledim.. Etrafımdaki herkes niyeyse filmi begenmis oldugu icin dedim hos olur ablamla izleriz. Cok büyük bi hayal kırıklığıydı çok. Project Mayhem mis, ground 0mus nasıl kim begendi bunu da imdb de bu kdr yüksek puan verdi anlamıyorum ki. Kabul Edward Norton mükemmelen loser, ve clueless tiplemesi yapıyo, evet Brad pittin "adonis kasları" güzel, saglam vücut yapmıs ama nedir? Kadınlar mesela bu filmi Brad'in güzel hatrına ve ya iyi rol yapılmasını takdir ettikleri icin begenmemisse tamamen ataerkil olan bu filmi niye begenmisler? Barındırdıgı tek dişi karakter muhtemelen oldukça da sorunlu, ve basit bi kadın sonuçta. Ya erkekler? heteroseksüel olduklarını varsayalım, brad'i izlemediler.. Edward Norton'un rol yapma yetenegini takdir etmis olabilirler evet adam harika ezikti..? Peki kendilerinde Edward'ın ezikliğini mi, Brad'in salak anarşist fikirlerini mi yoksa diğer tüm adamlardaki 'güdülmeyi bekleyen, kafasının ici beyinden arındırılmış insan psikolojisi'ni mi buldular da bu filmi beğendiler? Yani filmin sonunda ne olur adam kendini vursun başka türlü olmaz zaten diye yaaalvardım. Tamam filmin konusu adamn cok ciddi psikolojik problemleri ve bunun yol açabilecegi seyler olsa anlarım, sonuçta 99da henüz klişe bi konu değilmiş bu. Ama yok Project Mayhemmis, ground zeroymus, soru yokmus bıdıbıdıııı.. Merak ediyorum biri bana anlatsın cidden anarşi, vandalizm ne zaman neyi çözmüş? Gorund zero olcak da neeee olcak?



Mesela Joker de dünyanın en boktan ve gereksiz karakteri bana sorarsanız. Yani filmde izleyip cok begenen varsa kusura bakmasın ama şehrinizde öyle bi adam ister miydiniz? Sanmam. Ha Heath Ledger çok şahane oynamış role bürünmüş o ayrı. Ben o filmi begendim o da ayrı mesele, niye çünkü o iki gemideki insanlar fazlasıyla insanlık görevlerini yerine getirdi, suçlular bile cok makul insanlardı. Tüm dünya normal bi Joker villain di, batman vardı günü kurtardı gibi oldu da ondan begendim. Yani düşünsenize o filmde batman ölse, şehri anarşi hükmetse filmden cıktıınızda "abi nooldu ben anlamadım simdi" diye başlayan cümleler kurardınız. Peeeh!
David Fincher'i sevmedim arkadasm ben. Benjamin Button da eminim cok tırt bi film cıkıcak. Seven icin de öyle bi bakış acısı buldum ki Fight Club'ın neden igrenc bi film oldugunu tekrar vurguladım kendi gözümde yani =D Herneyse.



Fight Club ı begenenler size diyorum, kendinizi bi gözden gecirin, sorgulayın, yapmayın etmeyin yavrularım.

12 yorum:

birbilen dedi ki...

Ece sen Jim Carrey filmleri izle be yazık sana. Kendine bu kadar yüklenme:D

Ece dedi ki...

Jim Carrey <3
zaten ben de bana film soran insanları ona yönlendiriorm:D

Afush dedi ki...

Adonis..
:D
hı..ne ?
ahahah

unforecastedstorm dedi ki...

sen şakasın.
david fincher ı beğenmedim diyemezsin öyle bi cümle yapısı yok arkadaş
fight club ın ancak se7en dan daha güzel olmadığı gibi bi fikre kapılabilirsin izin veririm ona ama...
yok yok yok.
joker desen müthiş başlı başına.
nolmuş kızım sana hastalık beynini mi yedi nedir=D

Ece dedi ki...

ya hayır ama insanlardaki anarşi kurma amaçlı faşist karakterleri beğenme sevdasını anlamıyorum. bence dünyayı ele gecirme amacındakiler bile bunlardan daha karakterliler yani o derece. beynim falan yenmedi şaka olan sizsiniz. Joker harika diyen biri bile evet joker gelsin benim sehrimde yasasın sıcsın agzına tüm sehrin, yakınlarımın, benim diyebiliyosa da hasta olan ben olmam. Diger türlü de Joker harika olmaz:P

unforecastedstorm dedi ki...

e niye herşeyi gerçeğe vurmaya çalışıosun ki=)
tyler ı joker i biz sinemada seviyoruz...john doe yu da sevmiştik evet gelsin herkesi doğrasın diye değil, kevin spacey harika oynadığı için, aynı şey heath ledger ve brad pitt için de geçerli. kısacası kötü oynanmış piskopatları sevmezsin dikkatini çekiim, yalnızca iyi oynanmışları ve arkasında iyi bi senaryo olanı seversin=)
ayrıca david fincher ı kötülemek nedir yani o naaptı ki sana adam manyak çekiyo yani...cık cık cık

Ece dedi ki...

adamın kabul ettgi senaryoları begenmemek*, bi de se7en güzeldi, benjamin button da akıcıymıs dediler ama fight club cok bayıktı bu yönetmenle degil senaryoyla da alakalı olabilir tabi:P ve de acıkcası ben iyi ya da kötü oynanmıs psikopatları sevmem, onları oynayan oyuncuyu ve belki karakteri yaratanı takdir ederim, ama harikaa dediğim bisey değil. Ayrıca John Doe'yu hic bi zaman sevmedim, o karakterin hic bi sevilesi yanı yok, Kevin Spacey harika oynamıs o ayrı, aradaki farkı bulunuz ltf:P Bu arada Brad Pitt de hic bi sekilde cok harika rol falan yapmamıs adamın suratındaki bakıs film boyunca "piç" bakışı, lütfen yani bu rolü tanıdığım başkalarına da verebiliriz:D

gimæz dedi ki...

david fincherı geçtim de chuck palahniuka da laf yok ulan.neymiş senaryo kötü hikaye kötü bilmemne.

Adsız dedi ki...

Joker gelsin yıksın. İnsanların tipine yaptığına değil savunduğu şeye bakman lazım o zaman daha anlamlı oluyo.

Ece dedi ki...

Joker i de sevmedim ki. Ona bakarsan adam da aynı bokun lacivertini savunuyodu.

Adsız dedi ki...

Bu filmi özel yapan asıl şey ne oyunculuk ne de oynayanların seksi oluşudur. Asıl olan Filmin sonuna kadar asıl olayı tahmin edilememesi çok farklı bir teknikle çekilmiş olması ve kısır bir senaryoya sahip olmaması. Anarşi kısmının da olayda etkisi yoktur bana kalırsa.

Ece dedi ki...

filmin sonu hakikaten tahmin edilemiyor ki bence saçmaydı zaten. onun dışında adamın sorunları zaten en başından aşikardı. otel odasında ancak idrak ettiklerini anlamıştık.