10.06.2008

Converse ve bağcık meselesi


Hayatın bir vazgeçilmezidir Converse bez ayakkabılar.:p Kesinlikle converse giymem ben diyen kesim bile kayıtsız kalamaz converse gün gelri de bri gün ortadan kalkarsa, o zaman nasıl ben hayatımda converse almadım almam da diye atıp tutabilecekler ki:p Ayrıca eminim özellikle I, Robot filminden sonra bazı deliler evlerinde yepisyeni converse ciftleri saklamaktadır:p
Converse hakkında bildiklerim sunlar:
İlk olarak basketbol ayakkabısı olarak piyasaya çıkmış sonra Chuck Taylor markayı bu günlere getirecek yolculuga baslatmıstır..(Grease filminde John Travolta ve saz takımı bu ayakkabılarla basket oynar)
Kendini asla büyük görmez, kaliteli oldugunu da iddia etmez(Reklam mottosu: Just Rubber and Canvas)
Lise 3te ilk giydigimde cok sevgili sürekli laf dalasına girdigim arkadasın nidalarına sebebiyet vermislerdir(Sen de mi Brütüs, Et tu Brute)
Çok rahattır. Rahat yani bence.
Sasırtıcı bri bicimde ben de converse rahatlıgına düskün baska birkac arkadasım da cocukluk resimlerimizde converse giydigimizi farketmisizdir.
Eskiden marka degil ucuz ve rahat bir bez ayakkabıydı zaten.
Bu yıl beyaz & krem rengi converse moda.
...

Neyse aklıma bunu getiren iki(yazarken bir de baktım 4 oldu) sey var
1. Bordo konversimi parcaladım (*cries*)
2. Babam bana siyah kanvırs almış (*claps her hands excitedly*)
3. Bu yeni ayakkabıların gelişiyle beni bir 'bu bağcıkları nasıl bağlasam da hoş dursa' merakı almıştır
4. Bunun üstüne bana 1. sınıfın 2. döneminde gönderildigini varsaydıgım siteyi yeniden bulmuşumdur ve anılarım aklıma gelmiştir.

http://www.fieggen.com/shoelace/lacingmethods.htm

Yeni ve simsiyah converse'lerim icin bana stil ve bağcık rengi önersenize yaa noluur, lütfeen?^^

Bu siteyi Mehmet mi ne bulmustu zamanında, desteksiz sallıyosam söyleyin düzelteyim. Hatta ve hatta Naz'ın discrete'e bakın bi tekini baglayabildim ancak ama lattice yaptım! diye geldigini hatırlarım ki o ayakkabı bir converse idi hatta yukarıdaki resimdeki 20 numaralı ayakkabı :D Mehmet ordan bi sekilde bagladı mı bilmiyorum ama keskedogmasaydıncocugun bile bi cifti ordan bi stille baglıydı..:p Bunu da böylece paylasmak istedim.

7 yorum:

Mehmet dedi ki...

doğrudur site benim keşfim. Natalia'nın dersinde neredeyse hepsini denedim bu bağlama çeşitlerinin ve double back lacing denende karar kıldım, bir yıldır da onu kullanıyorum.
Hani Bizanslılar Cüneyt Arkın'ın müslüman hemşerilerini hıristiyan olmaya zorlarlar da onlar ölmeyi seçer ya, benim de Converse'e karşı duygularım tam o kıvamda.

Ece dedi ki...

hahhahahahahhahahahah ay süpersin mehmet ya :D giyme zaten sen bence converse ayagı biraz büyük gösterdiginden erkeklerde çok da müthiş durmuyo :p

unforecastedstorm dedi ki...

mehmete cok kral olur ya bnu bugun de soledm ona-dun muydu?
nese bn o garip stillerden brini denediimi sanmıorum bana gore en kral baglama stili converse'in orjinal stilidir diorum.
bu arada converse dusmanlarına, "bi deneseniz neden vazgecilmez olduunu goruceksnz" diorum.

Ece dedi ki...

eet mehmete olabilir piç gözlükleri ve icini gözteren beyaz tshirtüyle ehuehu:p

birbilen dedi ki...

Cok kerelerce almak icin niyelendigim converselerin yan rafinda hep bir nike, adidas yada begendigim baska bir ayakkabi oldu. Ben genede bunu alayim dediysemde arkadaslarimin mallasma al sunu iste deli midir nedir gibi destekleri sonucu alamadim. Ne kadar uzgunum diye sorarsaniz hic diyebilirm. Ama bu yaziyi okuduktan sonra bir daha niyetlendim bakalim bu sefer ne olacak merak ediyorum...

Afush dedi ki...

11 numarada benim çoook sevdiğim graffiti converselerim var =))

kendilerine yaklaşık 3-4 senedir sahibim ve hala üstünde ne yazdığını çözebilmiş değilim ama renkli herşeye olan uyumlarından dolayı kendilerinden çok memnunum.Baskıları sayesinde de diğer bez converseler gibi kolay kirlenmiyo=)

bu arada ece hatırlar mısın ben converselerimi giyince sabah açık olan hava öğlen yamura dönerdi..Bi gün yağmurda giymiştim kar yağmıştı izmire ahaha..
onlarla metroya yürüdüğümü hatırlıyorum okuldan bi şekilde nilgün hanımın izniyle çıkıp.

Ece dedi ki...

hatırlamaz mym o krem rengi converseleri :D o yollarda ben de yanında yürümüstüm nasılsa :D bnm de öyle bi sarı elbisem var Ahenk ne zaman bizim ev günesli o elbiseyle cıksam Bilkentte yagmur yagıyo >.< :D