24.09.2008

şarkılar

duygularımızı ifade etme yolu, kimimiz için eğlence ya da "damardan girme" ihtiyacı duyulduğunda lazım olan müzikli sözler. benim için hayat. ama neden? bu sorunun cevabını hala bulabilmiş değilim ama bulmam gerektiğini de düşünmüyorum. birseyleri neden sevdiğimizi coğu zaman sorgulamadığımız gibi.


peki kaça ayrılır?bi kaç belli başlı bölüme ayrılıyo bana göre.

1. eğlencelik-hiç bi anlamı olmayanlar

2. damar için ama normal bi ruh halinde dinlemediğin şarkılar.

3. hayatınla sözlerini benzeştirdiğin, bu nedenle sevdiğin şarkılar.

4. sorgulamadan sevdiğin şarkılar.

5. tüylerini ürperten şarkılar- ki bunlar çoğu zaman 3 ve 4 ün de parçası olabilir.


candan erçetin-parçalandım dinlerken aklıma geldi bunlar da, o da 5 e giriyor mesela benim için; çünkü her kelimesi beni anlatıyo, dolayısyla her dinlediğimde ürperiyorum. 505 de öyle. bunlar da gereksiz dip notlardı.

edit: bi de bi teorim var. her gercekten mukemmel albumde uc tane ardı ardına dinlenesi mukemmel sarkı vardır.

şimdi de paylaşmak istediğim bi video var. mesela genelde bende videosu çekilen şarkıların değeri otomatikman düşer. dolayısyla alex albümlerinin en başarılı ve mükemmel şarkısına klip çekmek isteyince korkmuştum. dün izledim klibi ve şarkıya yakışır buldum, çok paylaşasım geldi.=) huzurlarınızda the last shadow puppets'tan my mistakes were made for you!(umarım sözleri video arasnda karışıp gtmez sizin için=))

onemli edit: klipteki o gusel kız var yaa...alexa chung. alex'in sevgilisi. alex'i kıskanmakta olanlara notum=p


4 yorum:

Onur Yürüten dedi ki...

bence teorin teori değil, direk yasa... zaten olması gereken de o...

bir de bir türlü şarkıları böyle sınıflandırmayı beceremiyorum. bir parçayı farklı farklı zamanlarda dinleyince farklı farklı şeyler hissediyorum.

Ece dedi ki...

"Holy shit, holy shit, a sword fish almost went through my head":p neyse evet güzel bi sarkı :P ve kategoriler dogru ama her sarkı bi dönem bi kategoride yer alablr, eğlencelikler hep eğlencelik ama:D

Saygin dedi ki...

üstteki iki yoruma tamamen katılıyorum. nitekim çok süper bi ruh halindeyken, belki hayatımın en mutlu ilk 5 günündeyken bile Müzeyyen Senar'dan "Akşam Oldu Hüzünlendim Ben Yine" yi dinleyebilirim.
Yani illa ki bi ihtiyacım olması gerekmez.
bir de, sorgulamadan sevdiin nedir yaw anlamadım. Yani diğerlerini sorguluyor musun?

unforecastedstorm dedi ki...

hyır ama sevmen için digerlerinin aksine bi sınırlandırmaya koyamadıkların.