25.05.2008

MSN Messenger İletileri..

Evveet ben de bu blogun her köşesinde adım geçmesine rağmen henüz hiçbir şey yazmamış olmamın ufoluğundan ve insanların yoğun taleplerinden (:p) bıkmış olarak ilk yazımı yazıyorum. O finalden bu finale öyle savrulurken enteresan bi olay mı oluyo da yaziyim derken danzİyle olan konuşmamız bana ilham verdi ve msn iletileriyle ilgili yazmaya karar verdim.

Şimdi öncelikle nerden çıktı bu derseniz, şöyle ki, adını burada vermiceğim, danzİyle ortak bi arkadaşımız var. Bu insana şimdilik Reha diyelim. Biz Reha’yla konuşmasak bile, işimiz olmadığı için, Naz’la birlikte Reha’nın yaşamını saniye saniye msn iletilerinden takip ediyoruz. Reha o gün neler yapmış, yarın neler yapacakmış, o anda ne yapıyormuş, kimlerle konuşuyomuş vs vs. Şimdi bu durum ufo değil de ne yani?

Neyse baştan almak gerekirse, aslında msnde kişisel ileti gibi bir olayın bulunma amacı açık değil kabul ediyorum. Benim bulabildiğim cevaplar ya msn plus ta bulunan “name tag” gibi o an konuşmaya uygun değilse onu açıklayacak bi söz yazmak, ya da çoğu insanın yaptığı gibi o anki düşüncelerinizi, hislerinizi yansıtan veya herhangi bi şekilde hoşunuza gitmiş bi sözü yazmak.

Msn iletilerini kategorize edersek;
1) Demin anlattığım arkadaşımız Reha’nın da örnek teşkil ettiği hayatındaki her enstantaneyi yazan insan grubu. Örneğin geçen gün “Bugün Xle Y’de çok eğlendik” gibi bir ileti gördüm.Bu grubu kesinlikle anlayamıyorum yani bi arkadaşında muhabbet ederken anlatabilirsin tamam da toplu bir anons yapmak da neyin nesi? Anlatıcak kimsen yok da “ben de hayatımda bi şeyler yapıyorum, boş bi insan değilim” mesajı mı vermeye çalışıyo tanıdığı herkese, başka bir açıklama bulamıyorum.


2) İletisine yalnızca spesifik birine hitap eden bir söz yazanlar. Burdan danzİye de selam ettim o aklıma getirdi bunu=D. Yani bu olayı açıklasın ama biri bana. Şöyle bi durum var ben sadece bi insana yönelik bi şey yazıyorum sadece onu ilgilendiriyo, ama aynı zamanda herkesin de görmesini istiyorum. Niye? Bi kızım sana söylüyorum gelinim sen anla durumu mu, yoksa arkadaşımla böyle de çılgın muhabbetlerimiz var muhteşemiz herkes görsün mesajı verme çabası mı karar veremedim.

3) Her toplumsal olayda nickine/iletisine bi gül smileysi iliştiriveren insanlar. Bu olay da direk ikiyüzlülüktür. Kime ne faydası olcak senin iletindeki gülün. Çok kolaydır eminim evinde oturup msnde arkadaşlarıyla konuşup eğlenirken iletiye bi gül koyup tüm toplumsal sorumluluğunu fazlasıyla yerine getirdiğini düşünmesi bi insanın. Eğer tartışmalı bi olayda ne tarafta durduğunu göstermek, veya fikir paylaşmak gibi bi amaç taşıyan bir cümle yazıyorsa iletide eyvallah; ama hiçbi anlam ifade etmeyen güllere hayır!

4) İletisine espri/şarkı sözü/özlü söz yazan insanlar. Bu bence yazan kişi artistlik yapmaya kasıyomuş gibi çığlık atan bi ileti değilse mantıklı bi durum. Yani msnde iş toplantısı yapmıyoruz sonuçta, arkadaşlarla konuşulan, genelde eğlence amaçlı, gayri resmi bir ortam. Bu durumda böyle amaçsız yalnızca eğlence içerikli veya yazan kişinin hoşuna giden sözlerin yazılmasını mantıklı buluyorum.

5) İletisinde reklam yapan veya kendi çapında kamuoyu yoklaması yapma amaçlı bi soru yönelten insanlar. Bu insanların uygulamasını saydığım tüm kategoriler arasında en mantıklı msn iletisi davranışı olarak görüyorum. Amaçları iletilerindeki bilginin maksimum sayıda insana ulaşması, ve onlar da bunu gerçekleştiriyo. Bi nevi toplu mesaj olayı yani.

Offf çok fazla yazdım. O kadar çok önüme geleni eleştirdim ki Mehmete de selam edesim geldi=D. Neyse eğer yazının bu kısmına geldiyseniz ve hala okumaktaysanız size teşekkürü bi borç biliyorum ve yazımı sonunda burada noktalıyorum. Aklıma geldikçe yeniden yazmayı ve görüşmeyi umut ediyorum=)).

7 yorum:

unforecastedstorm dedi ki...

zuhaha rehanın burayı okumadıgını sanıorum ama yne de anlamasını diliorum=)eelenceli olur sora=)

asıl olaya gelince kimi zaman 2, coguu zaman 4, nadiren de 5. kategorideki kisiyim. bndeki kisilik bolunmesi nedir guzin ablaa??

gimæz dedi ki...

çocuğum msn üzerinden mesaj kaygısına bi son vermeni ve "straightforward" bi insan olmanı temelli ediyorum. hangi insan öyle dersen sana vercek cevabım yok ama tabi öyle işte=))
reha okusa da anlar mı kendisi olduğunu bilemiyorum=)

Mehmet dedi ki...

reha kim yaa

Ece dedi ki...

hmm, ben de bazen 2 bazen 4 bazen de "gelince haber ver" gibi ifadelerle bence 5. gruba giriyorum:p ve 2. grup cok eglenceli bi grup gimezcim ne yalan söylym ve cok cılgnzzz!! msjı da verio bence:p versin yani:p sen de 4. grubun artistlerindensin:p he ayrıca bence 9. bi grup acalım(arada atladgm sayılar kusura bakmasn) ona da gimez gbi iletisine cok elit bi kitlenin anlayabilecegi, tek bir kelime yazan insanlar diyelim:p olmaa mı?:p

NoktasizvirguL dedi ki...

Ben bu kategoriler arasında en mantıklıya giriyorum sanırım. Mesela şu anki kişisel iletim.



"zeytin çükümeye görsün, en çokon pikten kökü bokar. | Cow two hit a car within tourself ====> www.noktasizvirgul.blogspot.com"

Her insana hitap eden bilgi verici bir yazı bence.

birbilen dedi ki...

degil mi dun noktasiz dun gece saat 1 30 biz de onu dogru okumaya calisalim ben aklima ne eserse onu koyarim messenger mesela gecenlerde anket yaptim messengerdan sazanlar anketi:D

Saygin dedi ki...

evet ben de atlamıştım o ankete :D